Toen wij afgelopen juni naar de Alpen gingen vanwege de Alpe d’HuZes hadden wij de mazzel dat wij de nieuwste Ford Focus ST Line X Wagon mochten lenen, wat een power-auto is dit! Stiekem zijn wij helemaal verliefd geworden op deze wagon en ik weet zeker dat jullie dat ook worden na het lezen van deze blog 😉
Nu ben ik natuurlijk een beetje een dummie in de autowereld, maar ik ben wel bekend met wat een auto comfortabel maakt en ik weet vooral wat ik wel en niet wil in een auto. Eerlijk is eerlijk, toen wij onze eigen Ford Focus wagon kochten was ik niet direct om, meer omdat het een stationwagon was en ik meer fan was van hogere auto’s. Maar ik was snel om, wat een ruimte heb je in een stationwagon!
En toen kwam de Ford Focus ST Line x Wagon om de hoek. Mijn hemel wat een fijne auto! Vanaf de eerste seconde dat wij in deze auto stapten waren we om. Bij de eerste blik sloeg de vonk over: wij zijn verliefd. De auto ziet er ook gewoon best wel heel stoer uit 😉 Bij het instappen viel ons direct de ruimte op. Ik kon mijn benen goed kwijt, soms is dat nog best een uitdaging met die lange benen van mij. Ook de achterbank is lekker ruim en vooral heel diep. In de achterbak kan je bijna je hele inboedel verhuizen. De laadruimte is 1700 liter en heeft voor een deel een dubbele bodem. Hiermee op vakantie was dus echt een makkie! Wij hadden een maxi-cosi, zitverhoger en een autostoel naast elkaar staan en dit ging. Natuurlijk is dit in iedere auto proppen en meestal past het niet eens, in deze dus wel! En oja, de voorstoelen hadden stoelverwarming. DIE MIS IK NU ZO!
Verder?
Het is een mild hybride auto, de energie die vrijkomt bij het remmen gaat meestal verloren, bij deze auto wordt deze energie teruggewonnen en wordt vervolgens gebruikt om de auto te laten accelereren (sneller gaan dus). Hierdoor rij je zuiniger!
De Ford Focus heeft standaard veel functies: SYNC4 systeem met touchscreen, achteruitrijcamera, noodremsysteem en lane assistent.
FordKeyless Entry als je naar jouw auto loopt merkt het Ford Keyless System automatisch dat zijn eigen unieke sleutel in de buurt is – en ontgrendelt de deuren. Ook als je achter het stuur gaat zitten en wilt starten, heb je geen sleutel nodig. Je trapt slechts de koppeling in, drukt op de startknop en de motor start. Ook de achterklep kun je ‘handsfree’ bedienen door een trapbeweging onder de bumper te maken.
In de bergen maakte wij gebruik van de sportstand in de auto, hierdoor werd het rijgedrag van de auto aangepast aan rijden in de bergen. Sneller accelereren, krachtiger remmen en stabieler in de bochten. En stiekem was dit ook echt heel fijn rijden 😉
Kortom, wij zijn helemaal fan! Een echte gezinsauto!
Liefs,
Erin
No Comments